Nyheder

SHOW & ØLSMAGNING

30/12-2013

BILLETTER/TUR-INFO HER



ELEGANTE ØLGLAS

25/10-2013

Ægte elskere af moderne glaskunst kan nu gøre et godt køb i Brodtgaards Legetøjsmagasin, idet sortimentet her er udvidet til også at omfatte elegante ølglas påtrykt Pladderballe Bryghus´ stilfulde logo i iced finish.

Glasset er udført i en industrimodificeret og billiggjort afart af böhmisk molybdænkrystal, formgivet med en bred, sikker fod, kort stilk og passende dimensioneret kumme, der indsnævrer en anelse i toppen.

Brug af glasset ved indtagelse af Pladderballe øl forhøjer på alle niveauer nydelsen derved, idet opskænkning i glasset tilgodeser både øllets farve og skummets karakter, ligesom kummens let indsnævrede overkant samler og koncentrerer ølduften, -"næsen".

Også selve indtagelsen af øllet optimeres, idet bryggets samlede smagspalet tillades maximal udfoldelse på tunge, i mundhule og svælg ved brug af glasset.

Det burde herefter overalt være slut med at plumre øllet direkte i kloaken fra emballagen, tak!



FANCY KLISTERMÆRKE

11/9-2013

Pålæbet kun en enkelt sticker udvisende en svensk elg, kan indtrykket af din bils bagklap fremstå underligt småskævt eller endda decideret ude af sync. Lad Brodtgaards Legetøjsmagasin rette op på tingene. Sæt et af vore nye klistermærker med tilkendegivelsen ØLTID? ALTID! i den anden side af bagklappen. Så er der balance i tingene, og de bagvedkørende vil vide, at der i bilen foran ikke alene er børn på bagsædet. Det elegante klæbemærke er trykt med speciallakker og udført med en særligt hårdtvejrsbestandig coating som vil modstå enhver bilvask og nok så mange fremtidige Laplandsekspeditioner. God tur!

Som en udfordring for din kreativitet fortæller vi dig, at stickeren også kan opklæbes andetsteds end på bag på biler, men du må selv finde ud af HVOR?
Note: Klistermærke, klæbemærke og sticker er betegnelser for samme produkt: Et med påtryk forsynet stykke selvklæbende papir. Hvor produktet angiver en emballages indhold anvendes ikke sjældent betegnelsen etiket.



SZLATMOK PÅ HYLDERNE

16/8-2013

Fredag d. 16/8-2013 lød startskuddet til Kvickly Ølfestivalg. Det er COOP der eksklusivt i sine Kvickly-butikker præsenterer 10 forskellige øl i konkurrenceregi under overskriften "Smag nyt fra danske mikrobryggerier." Pladderballe Bryghus deltager selvfølgelig med nyskabelsen Szlatmok.

Szlatmok er stilmæssigt en hybrid-øl. Når der på etiketten står "Den blonde" er det for at understrege tilsnigelsen, idet Szlatmok har væsentlig mere krydret humlebitterhed, end end vi normalt finder hos øl af blonde-type. Øllet er strågult med frodig skumdannelse, og med hvedemaltaroma og smag af lime, fersken og nelliker, kan der måske bedre tales om en art "bitter-blonde". Er vi ovre i en egentlig nyskabelse -dér? Szlatmok er overgæret og ufiltreret (meget uklar) og holder 4,8% vol.

Selvom Szlatmok stiller op i et felt af velbryggede konkurrenter fra gode kolleger, er vi selvfølgelig ikke i tvivl om, hvad din gane tilsiger, når du har smagt alle 10 konkurrence-øl.

Find Facebooksiden Kvickly Ølfestivalg her.
Søg ned til øl nr. 4 Pladderballe Szlatmok og afgiv dér din stemme.

Når man har stemt, deltager man automatisk i konkurrencen om et week-end ophold, men øllet er trods alt (altid) det vigtigste: Kvickly sælger 3 konkurrence-øl for kr. 45.00.
Den øl, der kåres som vinder af Kvickly Ølfestival vil indgå i COOP´s fremtidige faste sortiment til fortsat vederkvægelse. De øvrige vil være indtagne, nydte, og vurderede, og derpå glemte igen som flygtige sommerflirter.., -og hvem er iøvrigt pigebarnet på etiketten?
Konkurrencen løber fra fredag d. 16/8 til og med søndag d. 1/9. God fornøjelse og skål!

Ved konkurrencens slutning kendes den endelige status for Szlatmok. Blev den en (engangs-) sæsonøl, eller vandt den, og fik dermed plads i det stående repertoire...? Fortsættelse følger under "Produktportefølje"

Brug vore elegante coasters

Sommer 2013

Ikke alle er i besiddelse af et bord med plade af glas, med kakler eller med anden rengøringsvenlig overflade. Når ølaficionados samles om at nyde bryg fra Pladderballe, sker det ikke sjældent i biblioteker eller herreværelser med indretning i ædelt træ. Her er det vigtigt, at ølnydelsen, gemytligheden og den generelle jovialitet, som kendetegner sammenkomster af nævnte type, ikke sættes under unødigt pres. Den kedelige opdagelse af, at fugtige ringe af kondensvand fra ølglas eller emballager er ved at gøre skade på et renaissancemøblement i millionklassen, kan måske -ganske ufortjent- flytte fokus fra ølnydelsen. For at dæmme op for sådan utidig distraktion anbefaler vi at benytte vore smukke ølbrikker/coasters som er til salg i Brodtgaards Legetøjsmagasin.

Produktansvarlighed: Effekt garanteres for opretstående glas og flasker. Garanti bortfalder hvis øllet væltes.


Noter fra Ølfestival 2013

Ølfestival København 2013 i Carlsbergs gamle Tap 1 blev en stor succes med et rekordpublikum på mere end 13.000 ( 13.201 ) besøgende. Det betød også en tæt strøm af gæster på Pladderballe Bryghus´ stand gennem alle tre åbningsdage.

Skrotdesign
Vores stand var indrettet af designeren Lisbeth Samuelsen (www.rawdesign.dk) med utraditionelt inventar og dekoration af diverse genbrugsting, hvilket nærmeste gjorde den et besøg værd, - øl eller ej... Hun havde bl. a. specialfremstillet lamper af vores ølflasker med skærme prydet med vores etiketter samt knagerækker af stave fra gamle øltønder.

Fadøl
Pladderballe Bryghus var ikke i stand til at præsentere nyt øl på festivalen. Det er ellers dét, der trækker, -dét, de sande ølaficionados går efter, men: Vores IPA "Brodtgaard Basement Reserve" kunne som den første PB-øl nogensinde forsøgsvis tappes fra fad, hvilket vederkvægede mangen en gane.

Personalet
Direktør John Serritzlev var en utrættelig sjakbajs for et lige så utrætteligt hold af entusiaster der passede bryghusets stand. Takken kan ikke blive for rigelig til Herman Olsen, Marc Seerup Hansen, Thomas Legald, Jon Olsen, Martin Bo Petersen (-i det omfang han ikke skulle servicere resten af ølfestivalen :-) samt endelig Natasha ( Mitzi Jakobsen ), der klædt som "en klassisk Heidi" blev en kolossalt populær maskot for Pladderballe Bryghus under hele festivalen.

Få et kram af Heidi
Næsten..., -krammet var skam OK, men du fik det ikke gratis. Det kostede en Femmer, og indtægten fra krammeriet gik ubeskåret til AIDS-fondet. Mange kunne se, var uforskammet billigt, og derfor betalte adskillige "krammere" mere, -en enkelt faktisk hele 200 kr! Vi er glade for at kunne overdrage ikke mindre end 2.150 kr. til AIDS-fondet. Keep up the good work! Og så fik vi også koblet et alvorligt smil til det gamle bon-mot "øl - stolt sponsor af tilfældig sex siden 1858"

Heidis vægt
Som nævnt var Heidi en vældig attraktion for Pladderballe Bryghus, og som gimmick midt i al øllet, kunne publikum gætte på hendes vægt og aflevere deres bud på en lap papir sammen med deres navn. Den der gættede rigtigt, eller kom tættest på, vandt en kasse Pladderballe-øl. På en ordentlige hjemmeside som denne kunne vi naturligvis aldrig drømme om at offentliggøre en ung dames vægt. Men konkurrencen tiltrak ikke mindre end 412 deltagere, og vinderen blev Jesper Hansen, Ole Jørgensens Gade 6 4 th. , 2200 Kbh. N. Vi ønsker tillykke!

Øllets fædre live on stage
På festivalens sidste aften havde Ølentusiasterne engageret Monrad & Rislund m. Øyvind Ougaard til optræden på scenen kl. 19. Det blev en stund af vældig hujen og moro. Efterfølgende var d´herrer genstand for stor opmærksomhed på PB-standen, hvor der nok blev taget i omegnen af 35.000 fotos, skrevet autografer og drukket øl, mens Ougaard trakterede harmonikaen.

Ølambassadør
"Alle ølentusiasters moder m/k" Carsten Berthelsen blev på festivalen fortjent udnævnt til æresmedlem i Danske Øletusiaster, men det fik ham ikke til at slippe jordforbindelsen: Vi er stolte over at kunne meddele, at han tillige påtog sig opgaven som ambassadør for Pladderballe Bryghus.

Publikumspris til Pladderballe
Da festivalen lakkede mod enden, blev det tid for uddeling af priser. Et rygte var løbet, men alligevel holdt vi vejret. Den var go´ nok: Publikumsprisens trediplads var gået til Pladderballe Bryghus´ KALAPØJSER!!

Det var sgu da ikke så tosset en afslutning... Tak til alle som besøgte Pladderballe Bryghus på Ølfestival 2013.



Kommende begivenhed

Pladderballe Bryghus er med...



22/4-2013

Ølsmagning i Sindal

Disse fem smilende herrer er fotograferet i Sindalhallen, hvor der for første gang nogensinde blev afholdt smagning af øl fra Pladderballe Bryghus i kombination med show med Monrad & Rislund. Arrangementet betitlet "SJØW & BAJERTEST" var en stor succes der høstede stående ovationer fra de fremmødte vendelboer.
De fem glade er fra v: Lokalarrangør Lars Borup (LT Event), direktør John Serritzlev, Pladderballe Bryghus, Søren Rislund, Jan Monrad (som også er glad, -det er bare ansigtsmuskulaturen der har fået en forkert besked) samt Øyvind Ougaard.

sokkeøl

10/4-2013

REKORDSALG

Fakta i Borup har på kort tid solgt mere end 100 kasser Pladderballe-øl, en præstation som nok kunne fortjene at blive fejret. Derfor rykkede vores direktør John Serritzlev ekstraordinært ud og bød glade Borup-kunder på smagsprøver. (Foto: Midtsjællands Avis)

sokkeøl

7/4-2013:

NÅR KVALITETEN HOLDER

I Fyens Stifttidende sørger journalist Rune Moesgaard med sit opslag 10 DER HOLDER for at informere herrer/drengerøve på øen i midten om trends og tendenser. Her er vores øl naturligvis at finde i selskab med bl. a. superliga-eksempler for havkajak, knivtøj og pladespillere. NATURLIGVIS!


10ting

21/2-2013:

FLOT PROFILERING

Pladderballe Bryghus blev flot profileret, da "øllets fædre" -Monrad & Rislund slog et slag for det velsmagende varesortiment i ugebladet "Her & Nu" i uge 8. Så må vi bare håbe, at rigtig mange af de angiveligt flere hundrede tusind læsere af nævnte publikation sørger for også at få SMAGT på øllet... Øl skal jo primært drikkes og kun i mindre omfang læses om...


herognu

11/2-2013:

KAKERLAKPULER I FINALEFELT

Danske Ølentusiaster er her i februar 2013 i gang med at kåre ”Årets danske ølnyhed 2012”, og Pladderballe Bryghus er med i det
tætte opløb.
Ølentusiaster over hele landet stemmer i øjeblikket om de bedste ølnyheder i to kategorier, og det er "Kakerlakpuler", -vores delikate 5,5 vol.% stout -der endnu er blandt de 7 tilbageværende i det tætte opløbsfelt for øl i kategorien op til 5,9 vol.%. Det er i sig selv meget, meget flot, og spændende er det, om det bliver til en podieplacering for Kakerlakpuler, når resultatet foreligger på Danske Ølentusiasters generalforsamling i Odense d. 16. marts 2013.


28/1-2013:

FRA ARKIVET

arkivet er måske så meget sagt. Dette udkast til forsøgsetiket er fundet i en af bryghusets sidebygninger, hvor det sammen med en del brevveksling mellem skattevæsenet og Bibilone Meinertsen, en åben flaske Jägermeister og noget menstuationsbeskyttelse var skubbet ind i skunken.

Der er uden tvivl tale om et forstudie til Kalapøjser-etiketten, som Bibilone har leget med at computerkolorere på en halvdårlig dag, hvor slutudtrykket kom til at ligge midt imellem Champagnebrus®, kaburatorsprit og et advarselsskilt for minefare.


28/1-2013:

PÅSKELAMMER 2013

ramte butikkernes hylder i uge 5 og genindtog omgående sin position fra sidste år blandt de populæreste påskespecialøl. Læs på designsiden, om den fuldstændige omkalfatring af det grafiske udtryk, der var påkrævet med det nye etiketformat.



Selskabsmeddelelse nytår 2012/13

For Pladderballe Bryghus blev 2012 et bevæget år med både op- og nedture. Efter store vanskeligheder måtte selskabet midt på sommeren rekonstrueres, og nye samarbejdsaftaler etableres. Herefter havde bryghuset den glæde, at både produktion, udvikling, afsætning og økonomi udviste een lang himmelstræbende optur. Det skylder vi vore konsumenter al tak for!
Med andre ord: Uden øldrikkere -intet bryghus!

Pladderballe Bryghus udvidede i 2012 produktporteføljen med to sæsonøl, nemlig PÅSKELAMMER og SOKKEØL. Særligt sidstnævnte blev overordentlig populær og en markant salgssucces i julehandlen. Vi arbejder stedse med udvikling af nyt øl, der som altid vil være kendetegnet af, at det er lige til at drikke.

Tidligt i det nye år vil bryghuset sammen med andre virksomheder og institutioner i Pladderballe tage skridt til etablering af et merchandise-site for salg af souvenirs og memorabilia. Et sådant site vil få stor betydning for den samlede branding af Pladderballe og omegn.

Pladderballe Bryghus imødeser året 2013 med en til positiv glad forventning grænsende optimistisk for ikke at sige småhysterisk fortrøstning. Vi ser frem til fortsat at servicere og glæde Det tørstige Folk...

Medarbejdere i både bryghus og direktion sender samarbejdspartnere i distributionsleddet samt konsumenter over hele Danmark de bedste ønsker for 2013.
Må året bringe rigdom, fremgang og kærlighed/sex (i valgfri rækkefølge) samt den mindst mulige kontakt med landets sundhedssystem.

28/12-2012

Pladderballe Bryghus
Martin Bo Petersen
Konstitueret næstformand for pensionistforeningens skovtursudvalg



Sokkeøl falder i folkets smag

6/11-2012

Vores julebryg har nu været i handlen et par uger, og overalt i COOPs butikker rives der godt ned af hylderne. En ting er selvfølgelig købernes moro over det festlige navn, men det er som bekendt først når flasken åbnes, at dommen over øllet kan fældes. Med øl i mund bliver smilet endnu større. Alt peger i retning af, at vores brygmester (igen) har ramt plet.

sokkeøl

De 4 øl

17/2-2012

Pladderballe Bryghus vil løbende fortælle vores tørstige venner om spændende begivenheder og lancering af nye øl.

Pladderballe lægger ud med 4 spændende øl:

MONRAD & RISLUND CLASSIC PILSNER
BRODTGAARD BASEMENT RESERVE
KAKERLAKPULER - VELSMAGENDE OG STYRKENDE
KALAPØJSER - LIGE TIL AT DRIKKE

Øllene finder du i Coops butikker, hvor de vil være på hylderne fra mandag den 30. januar 2012. Se her hvor du finder din butik?

Klik på flaskerne til venstre, hvis du vil vide mere om de gode øl? Og dernæst et klik på etikettens QR-kode og se, hvad der sker?

Historien om tilblivelsen af Pladderballe Bryghus finder du under menu-punktet: "Tilblivelsen".